NYHEDER 2005

Sidste nyt - tor d. 1. december af Lene Balje
Nytårskur
41 roere ønskede hinanden et godt nyt år som traditionen byder med gløg og æbleskiver på årets sidste dag.
Sidste nyt - tir d. 1. november af Lene Balje
Julefrokosten
30 julefrokostgæster nød hinandens selvskab med dejlig julebuffet og årets specialitet sønderjydsk kålpølse med grønlangkål. Endvidere mange flotte gevinster ved amerikansklotteri og senere blev der spillet op til dans med en udsøgt Jørgen K. CD, som først slap taget i de sidste roere ved 04-tiden.
Sidste nyt - lør d. 1. oktober af Lene Balje
Generalforsamling 2005
Der blev lavet en rokade i bestyrelsen på årets generalforsamling: Ny klubhusforvalter: Søren S. - Ny rochef: John B. - Ny ungdomsrepræsentant: Karin J. - Ny Suppleant: Jørgen M. Endvidere blev der vedtaget en kontingentforhøjelse på kr. 50,- således at seniorkontingent andrager kr. 750,- for sæsonen 2006
Sidste nyt - tor d. 1. september af Lene Balje
Æ Wadehawsløb i Tønder 2005
24 Varderoere drog til Tønder for at deltage i årets Wadehawsløb. Wadehawskomitéen og Tønder Roklub skal igen have ros for det stor forarbejde, så alt fungerede perfekt. Vardes 4-damer 4-herrer og 2-damer 2-herrer vandt deres løb, samt en pokal for bedste tema og fiduspokalen i alt 6 pokaler, hvilket er et meget flot resultat. Tillykke med det. Ikke alene diskede Tønder Roklub op med solskinsvejr, men i 2.halvleg med en dejlig meny og 3 mands orkester. Varderoerne overnattede på Tønder Campingplads i hytter/campingvogn og telt efter roerfesten ved Visemøllen.
Sidste nyt - man d. 1. august af Lene Balje
Kanindåb
Kong Neptun har besøgt Varde Roklub og fundet 9 kaniner egnet til dåb. Bodil, Birthe, Krista, Dan, Per, Alex, Ole, René og Hans må fremover kalde sig gl. roer efter at have gennemført kanindåben med ære.
Kanindåbsmenuen med en 6 retters spændende velsmagende fiskebord gjorde lykke om aftenen. Bestyrelsen takker alle tovholdere, sangskriver og medhjælpere for et virkeligt godt arrangement. Se også billedarkiv
Sidste nyt - fre d. 1. juli af Lene Balje
Måneskinsture
Roklubben har gennemført 3 måneskinsture - 3 fredage sidst i juni, juli og august måned. Vi griller i klubben og roer midt på aftenen til Øen for at indtage kaffen og vender stævnen hjemad omkring midnat. I august oplevede vi en knaldrød måneopgang.
Sct. Hans aften
Sct. Hansaften i roklubben er altid en succes, da der altid er god opbakning omkring dette arrangement. I år var vejret samtidig med os, der var blå himmel og lunt om aftenen. Efter den lækre grillmad blev der lavet fakler. Vi nåede næsten båltalen og bålet, som var rykket 1 time frem af arrangøerne, ved slotsbanken.
Hyllerslevtur
Pylrepudesang, æggekast og 36 roere med familie hyggede sig ved lejrpladsen på årets Hyllerslevtur, hvor Tove havde kreeret aftenens geniale pylrepudesang. Oldboysholdet var stifindere på turen.
Langtur Randers Roklub
Tak til Randers Roklub som lagde klubhus til Varde Roklubs langtur. Især en stor tak til Vibeke og Svend Åge fra RR, som guidede 11 roere fra VR rundt på vandene omkring Randers. Det blev ialt til 44 km. roning i løbet af weekenden 11/12 juni.
Sidste nyt - søn d. 1. maj af Lene Balje
Myrthue Langtur
15 roere deltog i langturen til Myrthue ved udløbet af Varde å, hvor vi havde lejet Jens Granes hus, som ejes af KFUM spejderne. Smukkere omgivelser ved Varde og Esbjerg findes ikke. Huset ligger på en høj klint med udsigt over hele Ho Bugt og med et imponerende tidevandsskifte som blotlægger store vådområder bl.a. Svineryggen. Der var sang omkring bålet til langt ud på natten. Igen en stor tak til 2x Jørgen, Alice og Sonja for en perfekt planlagt og gennemført tur.
Sidste nyt - søn d. 1. maj af Lene Balje
Roskolen
Roskolen startede op i april med deltagelse af 6 nye roere. Grundet en lidt svingende fremmøde af forskellige årsager, frigives de nye roere individuelt i år, fra sidst i maj måned. Yderligere 6 nye roere er startet i roskole i juni måned.
Sidste nyt - fre d. 1. april af Lene Balje
Sæsonstart i Varde Roklub markeres traditionen tro med standerhejsning og 14 roere havde vi på vandet denne solskinsklare søndag med efterfølgende frokost i klubhuset.
Forårsrengøring
Det går stærkt når 14 roere laver effektivt forårsrengøring og klargøring af klubhuset til den kommende sæsonstart. Knap 2 timer tager det, hvilket de fleste roere burde kunne afse til en hjælpende hånd i klubben.
Bowlingaften
Fun Bowling i Esbjerg fik fint besøg af Varde Roklub da 19 roere tog kegler i bowlingcenteret og senere smagte på den store buffet, som ikke levner nogen en chance for at gå sulten hjem. Hr. Riisager var iøvrigt i gang med sit 4 strike da computeren stoppede spillet pga. tidsudløb.
Sidste nyt - tir d. 1. februar af Lene Balje
8GP og svømning
Vinterturnering i 8GP er en af vintersyslerne som Roklubben deltager i én gang om måneden. Alder og køn er afgørende for gruppen (åben mix) som vi er tilmeldt. Holdet spænder fra 17 år - 67 år heraf 2 damer. Vi har på det sidste kæmpet os lidt op fra bunden. Først i marts gælder det maratondistancen 42195m
Endelig har vi været en tur i svømmehallen, hvor vi også trænede havkajakredninger og grønlænderrul.
Sidste nyt - lør d. 1. januar af Lene Balje
Værftsbesøg
Roklubben har på mandat fra generalforsamlingen bestilt en 4-åres inrigger til levering primo 2006. I den anledning har bestyrelsesmedlemmer besøgt Grejsdalens Inriggerværft og besigtiget en netop færdiggjort 4-åres inrigger. Det overvejes nu om vi skal få vores nye 4-åres inrigger bygget over en Løgstørbedding (form), magen til vores smukke og strømlinet Posidon.