LUK×

NYHEDER 2019

Sidste nyt - lør d. 16. november af John Balje
Rospinning og Intervalroning
Vi glæder os til at møde dig på rospinningsholdene

Rospinningssæsonen kører på fuld tryk og ud over vores kendte rospinningsprogrammer vil Allan introducere en lidt anden form for intervaltræning med fokus på puls og styrke i faste intervaller med korte pauser. Intervaltræningen varer ca. 45 min.
Tider og instruktører:
Mandage kl. 18.00 - rospinning ved Lene B.
Mandage kl. 19.00 - rospinning ved Lene S.
Onsdage kl. 09.00 - rospinning ved Merete
Onsdage kl. 09.45 - rospinning ved Merete
Onsdage kl. 18.30 - Intervalro. ved Allan

Tjek tider og tilmelding på www.rokort.dk
Der udvides med 1 romaskine i denne uge

Nye motionister, hvordan kommer jeg i gang - ring: 2215_6431
Sidste nyt - lør d. 26. oktober af John Balje
Vinterklargøring
Kære roere ....1000 tak for hjælpen smile

Vinterklargøring af bådene, bådhallen og roergometre er en fælles opgave som vi alle bør løfte sammen og det gjorde vi effektiv. Tak for det gode humør som altid, hvilket gør arbejdet meget sjovere.

Vinterklargøringen var lørdag den 2. november kl. 09.00. Vi startede med morgenkaffen og brød traditionen tro og gik derefter i krig med opgaverne som varede 2,5 time frem til kl. 12.02 hvor der blev serveret en let frokost som tak for indsatsen.

Generalforsamling og Standerstrygning
Generalforsamling torsdag d. 31. oktober kl. 19.00 i Varde Roklib
Se vedhæftet indkaldelse th. ved den lille blå clips!
Nibeturen
Sommerferieturen gik i år til Nibe camping hvor vi havde mulighed for at sætte bådene direkte i vandet fra kysten. Se de fine fotos i billedarkivet.
Endelig uge 31 - og Open Air veloverstået. Men hvad siger vejerudsigten? Først ser det ud til sommer og sol, og så melder de regn og torden - i en hel uge!! Nå, uge 31 er uge 31 og vi har glædet os i næsten 2 år. Vi er 17 roere og cyklister tilmeldt, som ser frem til en uge i godt selskab, og med motion og oplevelser som fælles ønsker. Vi kommer til Nibe Campingplads med alle vores både og cykler, og får os fordelt i hytter og campingvogn. Det første lyn flækker himlen med et øredøvende brag lige ved siden af campingvognsholdet, og så lige midt i en velkomst ginsmile men skybruddet bringer os ikke ud af kurs eller fatning. Efter et dejligt sønderjysk kaffebord (tak for rigelige mængder kage til Susanne) og lidt udpakning samt fordeling af \"Madhold\" så er vi landet. De følgende 2 dage bringer nogle gode roture til bl.a. Gjøl Havn og Halkjær Bredning og cykelture i lokalområdet. Derudover rigelig med hygge og spisning på de lokale restauranter og caféer om aftenen. Vejeret bød i perioden på en god blanding af sol og regn til alle vores aktiviteter. Det blev også til en turisttur ind til Ålborg inden ugen var omme, og turen igen gik mod sydlige himmelstrøg i Varde. Tak til alle for nogle rigtige dejlige dage sammen - og nøøøj, hvor er der desværre laaaang tid til næste sommerferielangtur. Breaking news: Lene har noget i støbeskeen ...glæd dig.
Fanøturen
Roturen på 36 km fra Varde til Fanø forløb rigtig fin. Vejret var med os, sol og 4 sek./m vind. Muslinge bankerne som går 1,5 km ud fra kysten lige efter Hjerting er der endnu smile ….så endnu længere ud næste gang.
Vores oppakning afhentes i Esbjerg Roklub inden krydset over til Fanø. Vi undgik de brækkende bølger fra Fanø færgen i år. Fantastisk oplevelse med sælerne på sandbankerne lige inden vi ankommer til Fanø Roklub. En morfar og så i bad inden vi skulle spise på Krogaarden. Pludselig dukker der en single coastel op med Frederik om bord - han ville lige tjekke om isen på Krogaarden var ok, inden han returnerede til Esbjerg igen. Søndag var der 11 sek./m vind, så det var iført redningsvest da vi roede tilbage til Esbjerg. Heldigvis var det i medvind, men krabsøerne i sejlrenden mindede mig om sangen i mellem Esbjerg og Fanø der står bølgen som en kæmpe høj er ikke helt forkert. Vi læssede bådene på traileren ved Roklubben i Esbjerg og kom sikkert til Varde.
Tak til alle deltagere for en god tur.
Sidste nyt - lør d. 22. juni af John Balje
Sct. Hans aften i Roklubben
Kære alle, vi mødes i Roklubben kl. 18.00 og tænder grillen og fejrer midsommeren med godt mad og drikke som man selv medbringer. Familien er naturligvis meget velkommen. Jensens brænde har lovet at sponsorer lidt træ til bålfadet. Så kom og deltag i arrangementet og lad os få nogle hyggelige timer sammen. Der er også mulighed for at se det store bål på havnepladsen og høre båltalen.
Sidste nyt - lør d. 23. marts af John Balje
ROSKOLEN 2019
Roskolen, er et tilbud til dig, der er ny, og som gerne vil lære at ro.
Roskolen kører i april og maj hver mandag og onsdag kl. 19.00 - send SMS nu til 2215 6431 og få et par gratis prøve ture

Varde Roklub, Dronning Margrethes vej 17, Varde
Mød op i løbetøj eller andet træningstøj gerne lidt varmt påklædning.
Send en SMS til John på 2215 6431
Vi ses i Klubben
Hilsen
John
Sidste nyt - søn d. 17. februar af John Balje
Vandretur ved Ny Sø
Årets første vinteraktivitet. En vandretur der gik til Ny Sø - se fotos i billedarkiv.
Sidste nyt - ons d. 2. januar af Lene Balje
Vinteraktiviteter
Så er den her - vinteraktivitsplanen!
Nu er den klar, og du kan godt begynde at glæde dig. Der er gamle kendinge - MEN også noget helt nyt. Skynd dig at kigge i den (på clipsen i højre hjørne herover), så du kan reservere tidspunkterne i din kalender. Vi kan næsten ikke ventesmile